Saltejat verd de quinoa

Des de que vaig descobrir la quinoa, s’ha convertit en un dels meus ingredients habituals. Els estudis que s’han fet al voltant de la Quinoa diuen d’ella que és un dels aliments més complets que existeixen, comparable a la llet materna. Ha estat considerada per la OMS com un dels cultius més recomanats pel futur perquè conté tots els aminoàcids essencials que no es troben junts en altres aliments. Per la fàcil digestió i la carència de gluten la fan recomanable per celíacs i intolerants al blat. És d’interès a la hora de perdre pes ja que és rica en fibra, produeix sensació de sacietat i ajuda a mantenir estables els nivells de glucèmia. (Gràcies Google).

Ingredients:
quinoa
bròquil verd (només unes branques)
1 porro
1 tomàquet
1/2 carabassó
1/4 d'albergínia
escarola
col llombarda
sèsam
oli

Procediment:
1. Posa al foc un cassó amb aigua i quan bulli hi tires
dos grapats de Quinoa per persona. La Quinoa té un temps 
de cocció bastant ràpid i això és d'agrair.
2. Talla a daus el carabassó, el tomàquet i l'albergínia; 
a rodanxes fines el porro; i trosseja unes branques de bròquil. 
Ho salteges tot en un wok o una paella, amb unes gotes d'oli.
3. Escorra la Quinoa i la tires al wok junt amb el sofregit. 
Ho barregem tot junt.
4. La forma rodona és gràcies a un motlle. 
5. Jo he posat a sobre llavors de sèsam per decorar.

6 thoughts on “Saltejat verd de quinoa

  1. Retroenllaç: Quinoa «

  2. Tots just ahir vaig descobrir la quenoa i avui ja hen menjaré per dinar.
    Com que ja l’ha tinc bullida, he fet un tast i la trovo francament bona. Penso que és pot menjar de moltes maneres diferens, però de moment voldría receptes per familiaritzarme.
    Moltes gracies.

  3. Hola Josefina! perdona per la tardança en respondre’t! jo vaig trobar aquesta recepta a una revista que compro mensualment que es diu “Cocina Vegetariana”, on hi trobo idees originals i bones! Tot i que internet és una font d’inspiració infinita!! Espero poder penjar més posts dedicats a la quinoa en breu!

  4. Ahir vaig bullir espinacs i quinoa, quan ja estava tot ben bullit. Vaig passar per la paella unes panses i uns pinyos i vam sopar espinacs amb quinoa a la catalana. Bonissim i fàcil per digerir

Deixa un comentari