Croissants salats d’espelta

DSCN3560

La recepta pertany al llibre de baix. És genial el que hi posa a la contraportada d’aquest llibre: “hornear es sin duda la más gratificante de las artes culinarias. Mezclar una serie de ingredientes, introducirlos en el horno y sacarlos convertidos en algo exquisito, es casi un milagro!”. Sembla la declaració d’amor d’un cuiner convençut.

DSCN3603

Ingredients:
250 g. de farina d'espelta (o qualsevol altre apta)
1 cullerada de stevia (o de sirop d'agave)
1 cullerada de sal
2 cullerades de bicarbonat
150 ml. de llet vegetal tèbia
150 g de mantega de soja

Procediment:
1. En un bol, barreja tots els ingredients (jo ho vaig fer 
amb el robot de cuina) fins que quedi una massa compacte.
2. Un cop a punt, agafa pilotes de massa, les aplanes i en 
fas un triangle (de la llargada d'un gabinet, i més llarg que 
ample). 
3. Amb el triangle fet, hi poses a sobre el farcit del croissant 
(i si no el vols farcit, no li posis res). Jo hi he posat pernil 
dolç i orenga. I també en vaig fer posant-hi formatge. 
4. S'enrotllen i apareix la forma de croissant.
5. Llavors s'han d'ajuntar els costats per donar-li la forma 
característica. 
6. Es posen al forn entre 15 i 20 minuts a 200 graus.

Alguns Tips per fer els croissants:

– Si mires aquest video on s’explica pas per pas com fer croissants tindràs tots els tips que necessites.

– Utilitzo la manteja de soja de la marca Provamel perquè té un gust i olor impressionants. Mai m’havia trobat amb un aliment substitutiu que fos més bo que l’aliment al qual substitueix.

8 thoughts on “Croissants salats d’espelta

  1. Hola, cuinera! M’estic iniciant en això de l’espelta, i em penso que uns croissants farcits poden constituir una gran cerimònia iniciàtica ;-)

    L’únic problema és que jo els volia fer amb sucre en lloc de stevia, i com que no sé gairebé res sobre la stevia et volia preguntar amb quina proporció l’he de substituir.

    He llegit que la stevia és quatre vegades més dolça que el sucre blanc, però no sé si això vol dir que he de posar-hi quatre cullerades de sucre. Tu ho sabries?

    Gràcies!

  2. Hola Mireia! les proporcions de stevia/sucre són molt relatives. Com que jo no prenc sucre des de fa molt de temps, amb una mica d’edulcorant com la stevia ja en tinc prou per notar dolçor.
    Jo crec que, donat que són uns croissants salats, amb una cullerada de súcre en tindràs prou per donar-li el punt de dolçor que es pretén.
    Espero que et surtin de meravella i tinguis una dolça i suculenta cerimònia iniciàtica! :)

  3. Hola, he vist que parles de la mantega de soja de provamel. Jo també he trobat manteges vegetals, pero crec que l´important quan mires els ingredients és comprovar que diu: “a partir d´olis no hidrogenats”. Aixo és molt important, i em penso que provamel no diu (corregeix-me si m´equivoco).
    Jo en faig servir una que he trobat a veritas que sí que ho diu, i està bonníssima (em penso que la marca és Munsterland). La diferencia està en que els olis hidrogenats es comporten com a olis saturats a l´organisme, i fomenten la inflamació cel.lular. L´hidrogenació és un proces químic que el que fa és afegir una molecula d´hidrogen per tal d´aconseguir una textura sólida. En canvi els olis no hidrogenats conserven les seves propietats. La textura sòlida s´aconsegueix afegint olis de coco o de palma, sòlids de forma natural a baixes temperatures.
    Perdona per el rotllo, pero crec que aquest és un tema important, sobretot si confies en que per ser de soja és més sa…
    Saluts i felicitats per el blog.

  4. Hola cdecocina! moltes gràcies per aquesta informació tant valiosa! El cas és que la mantega Provamel que utilitzo sí que ens informa que NO ha estat hidrogenada. Jo també tinc molt en compte aquest factor i abans de comprar-la ja em vaig assegurar ben bé que tingués aquest requisit. Tanmateix moltes gràcies per la tant bona explicació.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s