Galetes de quinoa i gerds

Aquestes galetes estan fetes amb  flocs de quinoa i ametlla mòlta, bàsicament. És interessant una recepta de galetes que et permeti passar de la farina.

Galetes de quinoa i gerds:
100g de farina d'ametlla mòlta
50g de flocs integrals de quinoa
50g de gerds rojos
1 cullerada de puré d'ametlla
1 cullerada sopera de sirop d'agave (o una cullerada petita
 de stevia líquida)
1 cullerada petita de mantega de soja provamel 
3 cullerades de llet d'avena

Procediment:
1. En un bol, barreja els 3 primers ingredients
2. En un altre bol, barreja els ingredients restants. 
3. Junta els dos bols i barreja.
4. Cobreix una plàtara de forn amb paper vegetal. 
5. Agafa un motlle en forma de cèrcol i posa-hi 
a dins una cullerada gran de la massa, i amb el dit 
l'aplanes fins que tens la forma de galeta.  
5. Al forn a uns 160º durant uns 5 minuts per banda.

Et deixo amb alguns Tips que poden ser-te d’utilitat per les galetes:

– Pots utilitzar qualsevol llet, no cal que sigui la d’avena

– Si no tens cap intolerància, posa-hi uns xips de xocolata perquè hi donaran molt bon gust. I si no t’agraden els gerds, hi pots posar panses, orellanes tallades a dauets, fruites…

9 thoughts on “Galetes de quinoa i gerds

  1. Que bones, es que m’agrada toooot el que fas…jo tampoc puc pendre lactosa i tinc un estómac una miqueta delicat…o sigui que el teu blog em va de perles.
    petonets i bon cap de setmana

  2. Mmmh què bones,xica, m´abelleix menjar tot el que fas!! FLocs de quinoa integrals?????No ho he sentit mai,nunca te acostarás…De moment vull fer els panellets,però esta recepta me la guarde ;) Bon cap de setmana !!

  3. Hola:
    Acabo de descrubrir el blog y me encanta.
    ¡Qué sano todo!
    Una pregunta ¿la stevia que utilizas en tus recetas de qué marca es? Me gustaría saberlo ya que mi madre es diabética y le priva todo lo dulce. Compré una líquida en el herbolario pero amarga un poco.
    Gracias y ¡enhorabuena!

    Felisa

  4. Hola Felisa! pues yo compro la marca “Stevial – Green sweet-“, que es la del link que hay en la receta. Pero sí que es verdad que hay gente que nota un regusto amargo como de regalesia. No creo que sea cuestión de marcas, sinó de paladar, que cuesta desacostumbrarse del azucar.

    Dicen que el sirope de agave también es un buen edulcorante para diabéticos, aunque hay controversia al respeto. Puedes probarlo a ver como le sienta a tu madre.

    Un abrazo!

  5. Hola, hola!
    Et deixo aquest comentari per fer-te saber que t’hem inclòs en el llistat de blocs en català que tenim al nostre bloc, olletadeverdures.cat. Resulta que des de fa uns anys intentem apelgar tots els de cuina escrits en català dina la secció “Gastrosfera.cat”.
    Si no et fa gràcia constar-hi, només ens ho has de dir: no volem tenir a ningú a desgrat, allà!

    Salut i bona feina amb el bloc!

  6. Hola sóc nova,

    M´han recomanat el teu blog, i veritablement m´han fet un gran regal!! Quin descobriment!!!! i com veig que ets una experta cuinera “natural, sense conserves, ni colorants ni conservants” et volía demanar consell:
    Vull començar a fer servir l´stevia a la cuina per motius de salut i jo sóc molt llaminera, així que estic molt contenta d´haber descobert aquesta joia!! aixó podré seguir cuinant pastissos, madalenes, galetes……l´he comprat en format de pols és a dir com si fos sucre (si no els de casa no en voldràn) i vaig molt perduda a l´hora de fer servir les quantitats. Per exemple si abans quan feia el típic pà de passic li posaba una mida del iogurt de sucre, amb l´stevia quant n´he de posar?? Es que com m´han dit que endolseix tant les coses, encara no m´he atrevit a probar de fer res. Em podríes ajudar??
    Moltisimes gràcies!!!

  7. Hola Francina! benvinguda al bloc!

    Per començar a utiiltzar la stevia, jo et recomano que vagis fent proves al principi. En el meu cas, jo poso entre 2 i 3 gotes per cada 100g, però clar, jo utilitzo stevia líquida. Si tu la tens en pols, prova de posar-ne la mesura que hi cabria a la punta del màneg d’una cullereta de cafè, perquè et féssis una idea.. però vaja, t’ho dic com a punt de partida però després tu mateixa aniràs ajustant la mesura. Jo vaig començar amb la stevia en pols però com que era de color verd, no m’agradava el color que deixava a les receptes… i l’stevia líquida és incolora. Tant mateix, si t’he de ser franca del tot, et confessaré que quan vaig conèixer el sirop d’agave vaig canviar l’stevia pel sirpo… perquè deixa un gust molt més bó (totalment des del meu critèri personal, eh!!). Tot i amb aixó, la stevia la segueixo utilitzant sobretot per endolçir vegudes com ara el cafè, el tè o els batuts.
    Ja per acabar, un dels problemes amb els que et trobaràs si utilitzes la stevia o qualsevol altre edulcorant substitut, és el problema de la compensació de les mesures, doncs en un coc, per quedar en la textura idònea, és necessariles 2 o 3 mides de sucre, i en aquest cas, no sé amb què es podria substituïr… Una abraçada i ànims si t’apuntes al carro dels experiments alimentàris!!!!

Deixa un comentari

