Begudes calentes durant i després de les menjades


Estudi dut a terme pel Dr. Víctor Javier Chávez Sánchez.

Els xinesos i els japonesos beuen te calent (habitualment te verd) durant les menjades. Mai aigua freda o begudes fredes; hauríem d’adoptar aquest hàbit. Els líquids  freds durant o després de les menjades solidifiquen els components oliosos dels aliments,  provocant un retard en la digestió.

També reaccionen amb els àcids digestius, que són absorbits per l’intestí més ràpidament que els aliments sòlids. Això endureix les grasses, que romandran durant més temps a l’intestí. El te calent o fins i tot l’aigua calenta després d’una menjada facilita la digestió i estova les grasses per ser expel·lides més ràpidament, cosa que també ajuda a aprimar.

Anuncis

2 thoughts on “Begudes calentes durant i després de les menjades

  1. Una pregunta el te verd es astringent, es que jo no en prec perquè tinc aquest problema que em costa moooolt anar al bany (com moltes persones) però igual no es cert…potser m’ho podries aclarair.
    moltes gràcies.

  2. Hola Núria! El te verd té moooltes propietats bones, però sí que és cert que se li ha dit d’ell que és astringent.. Hi ha estudis que inclús diuen que això el fa ideal en casos de diarrea. Jo el prenc perquè redueix els nivells d’insulina i per tant de glucosa; i també pel seu poder antioxidant. La veritat és que jo mai m’he fixat si en les èpoques que vec més té tinc menys ganes d’anar al lavabo però si s’han fet estudis que ho han afirmat, serà que hi ha una part de veritat i, per tant, a tenir en compte.
    Des de fa temps jo em faig infusions de farigola, que de la farigola tot son elogis!

Deixa un comentari

